donderdag 7 mei 2009

Spelen


Als kleine kat heb je een leuk leven, je speelt lekker en je gaat naar de kattenschool. Je neemt overdag ruim de tijd om eens te kijken welke muur het lekkerste krabt. Je onderzoekt de vloer of er nog iets ligt waar je je mee kan vermaken. Maar het leuke vind ik toch voetballen.

Eerst bedenk ik waar het doel is. Dan onderzoek ik de bal of hij nog lekker rond is. Ik verstop me erachter en dan neem ik een enorme sprong op de bal in de hoop dat hij in het doel terecht kom.

Ook is het erg leuk om naar buiten te gaan kijken daar vliegt zoveel voorbij. Ik probeer steeds tegen het raam te tikken maar ik krijg het niet open. Ik heb laatst een gekeken in het boek van de kattenschool hoe zo een vliegding heet. Dat is een vogel weet ik nu. Het is alleen zo raar dat ik als ik die vogels zie dat ik zo een gevoel krijg dat ik hem wil pakken. Soms snap ik mezelf niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten