dinsdag 5 mei 2009

Ahoy Kapitein Draak

Hijs de zeilen mannen ik ben kapitein Draak.

Ik zit op zee, woeste golven gaan de strijd aan met het boegbeeld van Opa Draak, een bekende zeeman van mijn familie. Meeuwen vliegen laag over het dek alsof ze een schuilplaats zoeken. Onweer heeft het luchtruim in zijn macht en het weerlicht vliegt door het donkere wolkendek als een hengst in galop.

Mijn katermannen werken hard om het schip te behoeden voor de ondergang, ratten zijn bezig om het overtollige water van het dek te scheppen. Een papegaai in het kraaiennest galmt waar wij heen moeten.

Matroos Doerak dicht met zijn houten poot een gat in het dek. De matrozenkittens zitten met bleke snoetjes bij elkaar en op hun bekkies staat spijt te lezen dat ze een zeekat wilden worden.

Het schip helt ernstig naar rechts en ik, kapitein Draak, moet alle poten bijzetten om ons van de ondergang te redden.

Na een lange zware nacht vallen we uitgeput op het dek en drinken met elkaar een pint kattenpils om te vieren dat we het hebben overleefd.

Een matroos stoot me aan en roept 'Draakje, word wakker, je ligt te dromen!'. Ik kijk verward naar boven en zie mijn huisgenootje staan. Wat kan een dutje in een doos al niet veroorzaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten