zondag 19 juli 2009

Zo lief

Soms als ik jullie zie zou ik zo graag kunnen tekenen
Zodat ik niets van jullie vergeet

Maar helaas papier is niet aan mij besteed
Vandaar deze woorden, recht uit mijn hart

Pumpkin
Je foto staat op de kast
Genomen toen je nog maar pas bij me was

Je hebt een plekje in mijn hart
Dat zul je altijd blijven houden

Vergeten zal ik je nooit
Daar kan je op vertrouwen

Binkie

Oogjes die in elk voorwerp een speeltje zien
Kleine pootjes die door de kamer rennen

Oortjes die groter lijken dan ze zijn
Zo eindeloos kunnen spinnen, wat zou dat heerlijk zijn

Slapen op je schoot met een pootje onder je kopje
Waar zou je van dromen ik zou het zo graag willen weten

Zo dapper spelend met de grote poes
Je bent een kleine lieve snoes

Je kan niet praten maar weet precies wat je wilt
Als je miauwt klinkt het nog schor maar je denkt vast dat je gilt

Als ik je tegen kom en met je praat
Begin je gelijk te spinnen alsof je weet waarover het gaat


Draakje

Sierlijke dame met je witte vacht
Kan je soms aankijken met die mooie ogen

Je bent zo sierlijk als een kleine godin
Jouw aankijkend doe je in een schepper geloven

Je hebt een eigen wil en komt als jij dat wilt
Een dame die zacht miauwt en zeker niet gilt

Spelend met de kleine kat, zie ik je soms denken
Op mij kan je rekenen, ik zal je beschermen

Als je voor het raamt zit en naar buiten kijkt
Zou ik willen weten wat je denkt

Je bent wijs voor een jonge kat maar wat je vast niet weet
Is dat je me veel vreugde schenkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten